Ati participat la o licitatie pentru un contract cu Statul si sunteti nemultumit de rezultat? Faceti contestatie!

Atentie, O.U.G. nr. 45/2018 a modificat radical procedura de contestare!
V-am pregatit un CD care va arata pas cu pas ce aveti de facut conform noilor reglementari!



Stimate conducator de institutie publica,
 
Participati la licitatii pentru atribuirea de contracte de achizitie publica? 
 
Atunci, e necesar sa cunoasteti la perfectie prevederile O.U.G. nr. 45/2018 – un act normativ recent, intrat in vigoare la 4 iunie a.c., si care a schimbat radical procedura pe care trebuie s-o urmati in cazul in care considerati ca ati fost prejudiciat.
 
Mai concret, O.U.G. nr. 45/2018 a venit cu prevederi noi privind procedura de contestare a rezultatului licitatiilor pentru contractele de achizitii publice, reglementand aspecte sensibile legate de termenele de depunere, forma si continutul contestatiei, incompatibilitati, conflicte de interese, incidente procedurale etc. 
 
Atentie! Toate aceste aspecte trebuie intelese si gestionate corect pentru ca procedura de contestare sa fie incununata de succes. Iar  in acest sens va ajuta in mod extrem de eficient o lucrare de ultima ora a Grupului Rentrop & Straton, CD-ul Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice.
 
 
 
 
Schimbarea esentiala pe 
care o aduce O.U.G. 45/2018!
 
Va trebui sa va ganditi de doua ori inainte de a contesta rezultatul unei licitatii!
 
Si asta deoarece ordonanta va obliga ca, inainte de a depune contestatia, sa virati o cautiune egala cu 2% din valoarea contractului, suma pe care o puteti recupera in cazul in care se dovedeste ca ati avut un motiv intemeiat pentru demersul dvs.
 
Asa cum spune av. Gabriel Biris, fost secretar de stat in Ministerul Finantelor, „daca tu crezi in cauza ta si depui contestatia, vino cu banii! Daca ai dreptate, castigi si iti iei inapoi cautiunea. Daca nu, pierzi banii.” 
 
Masura a fost introdusa pentru usurarea procesului de atribuire a contractelor publice, dat fiind ca inainte de aparitia O.U.G. nr. 45/2018 se facea contestatie din orice motiv. Detalii complete gasiti pe CD-ul Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice.
 

Alte schimbari aduse de O.U.G. nr. 45/2018:
 
1) s-a eliminat prevederea care spunea ca formularea unei notificari de catre persoana care se considera vatamata are ca efect suspendarea dreptului de incheiere a contractului;
 
2) in anumite conditii, contractele de achizitii pot fi modificate fara reluarea procedurii de atribuire (daca respectivele modificari sunt neesentiale);
 
3) daca exista o situatie de forta majora (e necesara repararea urgenta a unui drum, de exemplu), se pot incepe lucrarile si in paralel sa se desfasoare si procedura de atribuire a acelui contract;
 
4) s-a eliminat comunicarea rezultatelor la fiecare etapa (rezultatul procesului de atribuire a contractului se comunica acum doar la final);
 
5) dupa semnarea contractului de achizitie, singura autoritate care mai poate controla legalitatea atribuirii este Curtea de Conturi.
 
Detalii complete gasiti pe CD-ul Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice
 
 
 
Continutul complet al CD-ului
Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice: 
 
 
I. Contestatia in sistemul cailor administrativ – jurisdictionale

1. Notiuni generale

2. Principii fundamentale

3. Participantii la solutionarea contestatiei
    3.1. Consilierii de solutionare a contestatiilor 
           3.1.1. Incompatibilitati
           3.1.2. Conflictul de interese
           3.1.3. Abtinerea si recuzarea
    3.2. Partile: Persoana vatamata si autoritatea contractanta

4. Vatamarea intr-un drept ori intr-un interes legitim – conditie de exercitare a contestatiei

5. Procedura prealabila – notificarea
    5.1. Forma notificarii
    5.2. Termene procedurale
    5.3. Consecintele depunerii notificarii

6. Contestatia:
    6.1. Forma si continutul contestatiei
    6.2. Termenul de depunere a contestatiei
    6.3. Incidente procedurale
           6.3.1. Renuntarea la contestatie
           6.3.2. Suspendarea procedurii de solutionare a contestatiei
    6.4. Prevenirea unei pagube iminente – cererea de suspendare a procedurii de atribuire
    6.5. Solutionarea contestatiei. Aspecte procedurale: dosarul contestatiei, mijloacele de proba etc. Termenul de solutionare a contestatiei
    6.6. Decizia de solutionare a contestatiei
           6.6.1. Exceptiile de procedura si de fond: Clasificare. Ordinea de solutionare
           6.6.2. Continutul deciziei de solutionare a contestatiei
           6.6.3. Solutii care se pot pronunta
           6.6.4. Comunicarea deciziei

7. Plangerea formulata impotriva deciziei de solutionare a contestatiei
    7.1. Instanta competenta
    7.2. Prevenirea unei pagube iminente – cererea de suspendare a procedurii de atribuire si/sau executarii contractului
    7.3. Solutionarea plangerii. Aspecte procedurale

8. Jurisprudenta relevanta
 
II. Contestatia formulata pe cale judiciara

1. Instanta competenta

2. Forma si continutul contestatiei

3. Aspecte procedurale: Timbrarea contestatiei. Citarea.

4. Prevenirea unei pagube iminente – cererea de suspendare a procedurii de atribuire

5. Hotararea judecatoreasca

6. Jurisprudenta relevanta
 
III. Alte remedii judiciare

1. Cererea de acordare a despagubirilor pentru repararea prejudiciilor in procedura achizitiilor publice

2. Cererea de constatare a nulitatii absolute a contractului/actului aditional in procedura achizitiilor publice

3. Jurisprudenta relevanta
 
Retineti!

Daca va considerati prejudiciat de rezultatul unei licitatii privind atribuirea unui contract de achizitie publica, aveti tot dreptul sa formulati o contestatie si sa solicitati remedierea situatiei. Totul este sa faceti aceasta contestatie conform reglementarilor legale, pentru a va maximiza sansele de reusita. 
 
CD-ul Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice va arata exact cum sa procedati si caror institutii sa va adresati – Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor sau instantei de judecata. 
 
CD-ul este axat pe explicarea O.U.G. nr. 45/2018, un act normativ care modifica legi importante in domeniu:
 
1) Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice;
2) Legea nr. 99/2016 privind achizitiile sectoriale;
3) Legea nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrari si concesiunile de servicii;
4) Legea nr. 101/2016 privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica.

*Lucrarea se adreseaza tuturor conducatorilor institutiilor publice, personalului din compartimentele juridic si de achizitii publice.

 
 
 
 
Comandati chiar acum CD-ul 
“Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice”!
 
 

In plus, beneficiati de o garantie de 30 de zile, perioada in care puteti folosi lucrarea fara niciun risc! Daca la sfarsitul celor 30 de zile doriti sa ne returnati CD-ul, va garantam ca veti primi cu promptitudine banii inapoi. 
 




Format: CD
Pret: 150 lei + 5% TVA (157.5 lei) - redus de la 195 lei + 5% tva (204.75 lei).
Livrare: prin curier, la sediul dvs.
Plata: direct curierului, in momentul livrarii
 


Asteptam cu placere comanda dvs.!
Click chiar acum pe butonul de mai jos!
 
 
 
Cu deosebita consideratie,
Alexandra Caliman
Manager produs
Divizia Fiscalitate
Grupul romano-german Rentrop & Straton

 
M.B.

Formular de comanda

Rentrop & Straton da unda verde LIVRARII GRATUITE!
Doar in luna septembrie costurile cu ambalarea si expeditia sunt suportate integral de Rentrop&Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri pentru comenzi mai mari de 247 RON. Produsul va ajunge la locatia precizata de dvs. prin posta sau curier.
Procedura de contestare in cazul achizitiilor publice

Va rugam completati

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii!
Nume*
Prenume*
Telefon  
Telefonul este necesar pentru contactarea dvs. de catre firma de curierat in vederea livrarii produsului comandat.
E-mail*
Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale si de marketing.

termenii si conditiile site-ului!

Produsele achizitionate pot fi vizualizate si online, folosind platforma RS Pro, unica in Romania. Veti putea sa va logati imediat ce plata produsului este confirmata in contul nostru.
www.RSPRO.ro
* Pentru produsele in format digital, la cererea clientilor, Rentrop&Straton a decis sa ofere posibilitatea utilizarii produselor pe 3 computere diferite.